Jak dbać z miłością o ciało?

wygląd

Dbanie o ciało wpływa na jakość Twojego życia; © Dušan Zidar – Fotolia.com

W poprzednim artykule „Jak dbać o siebie z miłością?” przedstawiłam, na co zwracam szczególną uwagę podczas pracy z Klientami. Zaproponowałam także trzy ważne pytania do rozważenia osobom, które są zainteresowane przyjęciem postawy miłości wobec siebie. W tym artykule chcemy zachęcić Cię do dbania z miłością o ciało.

 

Dbasz o ciało z miłością czy je zaniedbujesz?

Dbanie o ciało z miłością to przeciwieństwo obojętności, zaniedbania, zupełnego nie poświęcania mu uwagi, braku szacunku, lekceważenia a nawet nienawiści, chęci zaszkodzenia mu, czy unicestwienia. Jeśli taki był do tej pory Twój stosunek do swojego ciała, na pewno zauważalny był dla Ciebie tego szkodliwy wpływ.

 

Stan ciała wpływa na stan całej Twojej istoty i na jakość Twojego życia

Zmiana tego obojętnego lub zdecydowanie negatywnego stosunku, przyniesie Ci wyraźne, pozytywne efekty na rzecz Twojego zdrowia, szczęścia i spokoju. Stanie się tak, ponieważ stan Twojego ciała wpływa natychmiast na Twój stan emocjonalny i duchowy. Jesteśmy bowiem jednością złożoną z ciała, umysłu i ducha – wszystkie te części nieustannie wpływają na siebie i kształtują nasze ogólne samopoczucie.
Chodzi więc o to, aby nauczyć się z miłością i szacunkiem, czule i troskliwie obchodzić się ze swoim ciałem. Dbać o jego zdrowie, sprawność i atrakcyjny wygląd, aby mogło Ci służyć jak najdłużej w dobrym stanie. Oto porcja naszych podpowiedzi jak to robić.

 

Jak dbać z miłością o ciało?

Ogranicz lub jeszcze lepiej – całkowicie zrezygnuj z zachowań zaniedbujących i szkodzących Twojemu ciału. Jeśli wiesz, że coś mu szkodzi, zatruwa, pogarsza jego stan – spożywanie lub robienie tego nadal jest demonstracją braku miłości do siebie. Będą tu takie czynności jak np. palenie papierosów, objadanie się słodyczami, zarywanie nocy, opalanie się w południe itp.

Zdrowo się odżywiaj – znajdź dietę, która najbardziej Ci odpowiada i naprawdę Ci służy.
Jedzenie powinno dodawać Ci sił i energii do życia a nie zanieczyszczać Twojego ciała szkodliwymi substancjami, które Cię osłabiają (albo tylko pozornie stymulują, pobudzają) i mogą być przyczyną chorób. Unikaj trucizn typu alkohol, coca-cola, cukier, konserwanty.

Uprawiaj sport, który podtrzyma siłę i sprawność ruchową Twojego ciała. Odkryj taką formę ruchu, która sprawia Ci największą przyjemność i trenuj ją regularnie. Masz do wyboru pływanie, jogę, zajęcia na siłowni, aerobik, jogging i wiele innych. Jest w czym wybierać! Wiedz, że kiedy uprawiasz ulubiony sport, ciało produkuje endorfiny, tzw. hormony szczęścia, które wprawiają Cię w dobry nastrój.

Często przebywaj na świeżym powietrzu (spacery, wędrówki, jazda na rowerze, na nartach itp.) Pamiętaj, że Twoje zdrowie i dobra forma znakomicie poprawia Ci samopoczucie, dzięki temu też wzrasta Twoja pewność siebie, która jest jednym z najważniejszych wyznaczników atrakcyjności!

Radośnie tańcz – pozwól ciału poruszać się tak, jak chce, w rytm muzyki.

Jeśli to możliwe, uprawiaj seks tak często jak lubisz, bez wstydu i zahamowań. Oczywiście, dbaj o to by seks był bezpieczny, najlepiej ze stałym partnerem. Kiedy nie masz partnera, bez poczucia winy czerp przyjemność z masturbacji. Przestań kojarzyć seks z grzechem. Nie ma w nim nic złego, jeśli nie jest powiązany z przemocą i czyjąś krzywdą. Ciesz się swoją seksualnością, jednocześnie nie robiąc nic wbrew sobie. Jeśli ten temat Cię interesuje, przeczytaj rozmowę o seksie.

Codziennie pielęgnuj swoje ciało – dbaj o higienę, stosuj odpowiednie dla Ciebie kosmetyki, które utrzymują w dobrym stanie Twoją skórę, włosy, paznokcie.

Sprawiaj ciału przyjemność – zażywaj odprężających kąpieli, stosuj automasaż – np. stóp lub spiętego karku. Co jakiś czas poddaj się masażowi i zabiegom kosmetyczno – upiększającym w gabinetach specjalistów.

Regularnie rób badania lekarskie. Odwiedzaj dentystę, ginekologa itp. specjalistów.

Wysypiaj się – to bardzo ważne dla Twojego zdrowia i kondycji, aby zapewniać sobie odpowiednią ilość snu. Jeśli jest to możliwe, zamiast wypijać kolejną kawę albo Red Bulla zafunduj sobie krótką drzemkę. Połóż się, zrelaksuj.

Kiedy coś Ci dolega lub boli – staraj się na to adekwatnie zareagować, zapewniać ciału to, czego potrzebuje, by poczuło się lepiej. Jeśli masz wstręt do jedzenia – nie zmuszaj się, zrób sobie post.  Słuchaj ciała, kiedy daje Ci sygnały, że nadmiernie je eksploatujesz, kiedy brakuje Ci sił. Nie forsuj się. Nie nadwyrężaj jego sił morderczą pracą lub treningami – to nie jest przejaw miłości! W okresach osłabienia lub choroby szczególnie pozwalaj sobie na długi sen, odpoczynek – bez poczucia winy. Zrezygnuj w tym czasie z codziennej pracy i licznych domowych obowiązków.

Dotykaj swojego ciała z czułością – szczególnie chore lub nielubiane przez Ciebie części ciała są spragnione Twojej miłości, nie odmawiaj jej im! Pogłaszcz bolesne miejsca, wyślij im dłońmi uzdrawiającą energię. Przytulaj siebie czule. Uśmiechaj się do siebie w lustrze!

Doceń swoje ciało – ono stara Ci się służyć najlepiej jak potrafi, nawet kiedy nie traktujesz go zbyt dobrze! Ładnie i wygodnie je opakowuj, staraj się by wyglądało atrakcyjnie, znajdź odpowiadający Ci styl ubierania się.

Myśl pozytywnie o swoim zdrowiu i wyglądzie. Pielęgnuj myśli, w których widzisz siebie jako osobę zdrową, sprawną i piękną.

 

Kochaj swoje ciało takie, jakie jest, odpuść sobie kompleksy!

 

Kiedy będziesz wprowadzać te zalecenia w życie, zaufaj swojemu ciału. Słuchaj jego podpowiedzi. Obserwuj jego stan. Ono Ci podpowie (uczuciem sytości), ile czegoś zjeść, ile czasu potrzebuje, by odpocząć i w jaki sposób chce się zrelaksować. Podpowie Ci, jak się chce poruszać, kiedy tańczysz, jaki rodzaj sportu najbardziej mu odpowiada.
Gdy będziesz dbać z miłością o ciało i nawiążesz z nim bliską, czułą relację, ono odwdzięczy Ci się wspaniałym samopoczuciem! Czego Ci serdecznie życzę!

Joanna Stelmach

PS. O tym, jak dbać z miłością o ciało, jak je zaakceptować i nawiązać z nim bliską więź uczymy na internetowym warsztacie Pokonaj Kompleksy i Poczuj się Dobrze w Swoim Ciele.

 

Jeśli masz jakieś własne sprawdzone sposoby dbania o swoje ciało z miłością, to podziel się nimi w komentarzu!

 

ZAPISZ się i obejrzyj 3 krótkie wideo o poczuciu własnej wartości

3 wideo o poczuciu własnej wartości
By | 2016-10-15T18:44:23+00:00 26.11.2012|Categories: rozwój osobisty|Tags: , , |0 komentarzy

About the Author:

Psycholog i terapeuta - pracuje w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach i poznawczo-behawioralnej. Jej pasją jest Miłość i Duchowość - ich obserwacja, kontemplacja i świadome przejawianie w codziennym życiu. Uwielbia przyrodę, jogę, śmiech. Szczęśliwa małżonka Tomasza Kurzydłowskiego :)

Dodaj komentarz

avatar
wpDiscuz