Oddychanie na dobry sen

Wieczorem, przed zaśnięciem, możesz wykonać technikę oddychania brzusznego. Oddychanie brzuszne, zwane przeponowym pozwoli Ci odprężyć się i spokojnie zasnąć. Niektóre osoby relacjonują, że po wykonaniu tej techniki mają dobry sen aż do rana i wstają wypoczęci i pełni energii.

 

Kobieta wypoczęta po dobrym śnie

Pooddychaj na dobry sen a o poranku obudź się wypoczęta i pełna energii; fot. Antonioguillem

 

Procedura jest bardzo prosta:

  1. Mościmy się wygodnie w łóżku leżąc na plecach. Dłonie układamy na brzuchu w okolicach pępka, aby wyraźnie wyczuwać unoszenie się i opadanie brzucha. Po kilku oddechach możemy ręce położyć swobodnie obok tułowia – zrób tak jak Ci będzie wygodniej.
  2. Przy wdechu powietrze wędruje do brzucha aż do jego wypełnienia. Ale nie chodzi tutaj aby nabierać i wydymać brzuch wysiłkowo. Podczas ćwiczenia nabieramy powietrze swobodnie, lekko i powoli.
  3. Wydech jest łatwiejszy, ponieważ wypuszczane powietrze niejako „samo” uchodzi. I tu znowu pamiętaj aby wydychać powoli, odczuwając przy tym jak napięcie z całego dnia opuszcza Ciebie. Odpręż się, rozkoszuj relaksem, bezwładem ciała i spokojem umysłu. Pamiętaj przy tym, aby nie próbować wycisnąć na siłę, do końca powietrza z brzucha. Wydech ma być do momentu, aż w naturalny sposób przestanie płynąć.
  4. Przy wydechach liczymy wstecz. Zaczynamy od jakiejś liczby np. 199 i przy kolejnych wydechach 198… 197… 196… itd. Liczenie ma za zadanie skupienie umysłu aby nie błądził. Zapewne będzie Ci się zdarzało gdzieś „odpłynąć”, ale kiedy tylko to zauważysz, spokojnie powróć do liczenia. Nawet jak się pogubisz i nie wiesz jaka ma być kolejna liczba to wróć do tej, która pamiętasz, albo zacznij liczyć od nowa. To nie ma takiego znaczenia.

Liczymy wstecz, ponieważ to wymaga większej uwagi, niż gdybyśmy mieli liczyć np. 1-10 – bo to potrafimy robić automatycznie.

Jak długo oddychać przed zaśnięciem?
Proponuję tak długo, aż zaśniesz :) Ja, kiedy stosuję tę metodę, to oddycham sobie ok. 10 minut, po czym przekręcam się na bok i od razu smacznie zasypiam.

Wypróbuj ją na sobie. Naprawdę warto!

Dobrej nocy :)
Tomasz Kurzydłowski

PS. Metodę oddychania na dobry sen polecam wykonywać co wieczór przez tydzień a wtedy powinnaś wyraźnie zauważyć jej dobroczynne efekty.
I zachęcam do podzielenia się swoimi wrażeniami!

PPS. Jeśli będziesz w Jeleniej Górze, to serdecznie zapraszamy na nasze zajęcia:

SPOKÓJ UMYSŁU: trening relaksu, oddychania i uważności

 

ZAREZERWUJ MIEJSCE bo już 18, 20 i 22 września – 3 BEZPŁATNE AUDYCJE NA ŻYWO (WEBINARY) O POCZUCIU WŁASNEJ WARTOŚCI

3 lekcje o poczuciu własnej wartości - info o webinarach
By | 2016-10-16T10:06:25+00:00 15.10.2016|Categories: ciało i atrakcyjność, stres i relaks|Tags: , |0 komentarzy

About the Author:

Psycholog i coach. Od nastolatka interesuje się metodami doskonalenia umysłu, samorozwojem i duchowością. Żyje z pasją robiąc to, co lubi - prowadzi szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, ćwiczy jogę i wędruje po górach. W szczęśliwym małżeństwie z Joanną Stelmach :)

Dodaj komentarz

avatar
wpDiscuz